Tuesday 3 December 2013

Ingatilah Dia dalam keluhanmu ;)

Beratnya ujian hidup ni T^T

Ayat-ayat cinta daripada ar-Raheem ;)

Ketika kita mengeluh:
"Eeeiii, aku penat sangat..."
ALLAH menjawab :
"Dan KAMI jadikan tidurmu untuk istirehat " (78 : 9)

Ketika kita mengeluh :
"Beratnya dugaan ni, tak sanggup rasanya aku..."
ALLAH menjawab :
"AKU tidak membebani seseorang itu, melainkan sesuai dengan kesanggupannya" (2 : 286)

Ketika kita mengeluh :
"Serabutnyaa...tak sedap hati la..."
ALLAH menjawab :
"Hanya dengan mengingatKu hati akan menjadi tenang" (13 : 28)

Ketika kita mengeluh :
"Macam sia-sia je apa yang aku buat..."
ALLAH menjawab :
"Siapa yang mengerjakan kebaikan sebesar biji dzarah sekalipun, niscaya ia akan melihat balasannya" (99 : 7)

Ketika kita mengeluh :
“Perghh, takde sorang pun yang nak tolong aku..."
ALLAH menjawab: 
"Berdoalah (mintalah) kepadaKU, niscaya Aku kabulkan untukmu" (40 : 60)

Ketika kita mengeluh :
"Aku sedihh la..."
ALLAH menjawab :
"Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah beserta kita " (9 : 40)

Sweet kan ayat Dia? Lagi sweet dari ayat jiwang boifren/gelfren semua tu^^ Hoho. Maka, ingatilah Dia dalam keluhanmu, insyaAllah dipermudahkan segala urusan ;D

Moga bermanfaat^^
2207
29011435

No comments:

Post a Comment